18/19 - Service for Publishers magazine
Lancering Digiblad - 1/1 

Waarom advertenties laten uploaden en content niet?

Content2Publish het hart van iedere redactie

Een tijdschrift maken is een ambacht. Een ambacht dat de beste gereedschappen verdient. Nu werken vele redacteuren nog met e-mailboxen, Excellijsten en servermappen. Dat kan beter.

Gestructureerd en stapsgewijs aan een tijdschrift werken:


Stap 1

Vrijwel iedere redactie begint met het opstellen van redactieoverzicht per editie. In Content2Publish legt u dit ovezicht vast.


Stap 2
Wie schrijft of schiet wat? Produceert de redactie zelf of worden ex­ter­nen ingezet. In Content2Publish leg je de synopsis van een artikel vast. Dit vormt meteen de basis voor een brie­fing aan een externe redacteur, foto­graaf of camera­man. Over mogelijk af­gesproken kosten zijn rapportages te maken.


Stap 3

Een externe leverancier kan een op­dracht aannemen of weigeren. Via de vervolg­link kan de content vervolgens eenvoudig worden ge-upload en waar nodig van commentaar worden voorzien. De externe partij geeft bij uploaden nadrukkelijk aan akkoord te gaan met de afspraken over auteurs­rechten zoals die worden gehanteerd door uw uitgeverij.


Stap 4

De aangeleverde content is direct beschikbaar bij het desbetreffende artikel in Content2Publish. De redactie krijgt een alert per e-mail. Er vinden correctie­rondes plaats. De verschillende versies blijven beschikbaar. Een aantal personen kan worden aangewezen om een bestand te reviewen. Commerciële redactionele content, Branded content of advertorials kunnen bij schrijven en opmaken in eigen huis via dezelfde systematiek worden gecoördineerd. Het akkoord van de adverteerder wordt vastgelegd.

Stap 5

De status van een artikel is via een overzichtelijk dashboard altijd in beeld. Dus ook bij vakanties, ziektes of thuiswerken ivm corona kan de productie eenvoudig door blijven gaan.


Stap 6

Uit het redactieoverzicht en de adver­tenties kan in Content2Publish de plank worden op­gezet. Voor print wordt natuurlijk rekening gehouden met druk­vellen, voor Digiblad werk je met een aparte plank. Over­zichtelijke kleur­coderingen geven van alle advertenties en artikelen de status aan.


Stap 7

Een plank kan blijven wijzigen, bij­voor­beeld omdat het aantal advertenties mee- of tegenvalt. Door gebruik van Ad2Print en Content2Publish kan vrijwel tot aan druk worden door­verkocht. Bij print moet de flexibiliteit dan voor­namelijk worden gezocht bij de dtp'er van dienst.


Stap 8

Bij traditionele opmaak voor print wordt een Adobe InDesign (of naar believen ander) template gekozen, dat samen met alle kopij en beeld ordelijk in een map wordt klaargezet. De dtp’er kan er direct mee aan de slag. Via Adobe InCopy kan de redactie nog mediumspecifieke aanpassingen doorvoeren.

Stap 9

Voor het totaalbeeld bij print kunnen de redactionele PDF-bestanden naar Conten2Publish worden ge-upload. Bij Digiblad en Digiprint wordt de publi­ca­tie direct opgemaakt op basis van tem­plates. Een redacteur kan vervolgens per artikel instellingen wijzigen of aanpassen. Externe partijen kunnen akkoord geven op deze visuele plank.


Stap 10

De tijdschriften worden gepubliceerd! Print gaat naar de drukker, het Digiblad naar een aparte server. Vanuit Content2Publish kunnen artikelen nu geheel of gedeeltelijk worden klaargezet voor publicatie of aankondiging op/via web, mail, of social.


Kortom in tien stappen naar tijdschrift, Digiblad of web. Bovendien is alle content gestructureerd opgeslagen en altijd oproepbaar. Zo kunnen later specials ed worden samengesteld.

 

Specialist

Service for Publishers heeft zich met haar software gespecialiseerd in de workflow, ofwel het werken met bestanden: Advertenties, kopij en beeld worden eenvoudig binnengehaald en opgeslagen. Efficiënter werken kan bijna niet. Uw redactie kan zich vol­ledig concentreren op het creatieve proces. En daar gaat het uiteindelijk om!




PAK JE RUST

Lees dit Digiblad op desktop, laptop of tablet.